PENSIONÄRSPLANER


Bilder från weheartit.com.

För något år sedan bestämde jag tillsammans med min vän Lovisa att vi som pensionärer, färdigjobbade och med utflugna barn, ska införskaffa oss ett strandhus, långt borta från vardagsstressen, helst någonstans i karribien. Här är det tänkt att vi, två förhoppningsvis fräscha pensionärer i sina näst bästa år, ska spendera livets sista semester tillsammans! Solbrända, vältränade och mätta på livet där hemma i Sverige, där både barn och barnbarn förhoppningsvis redan ploppat ut, ska vi så njuta av konstant sol och värme och för evigt lämna stressen här hemma.

Självklart finns det dock vissa krav på kåken där det är tänkt att vi ska bo, här ska det inte vara vad som helst, det kan jag lova er! I huset ska det ingå både strandtomt och pool, palmer, klarblått hav och såklart sol. Obegränsad tillgång till färgglada nyblandade drinkar vore ju också trevligt. Vem ställer upp och hjälper oss med det?

Så, vad sägs om några av dessa objekt på bilderna ovan, min vän? Saknas det kanske inte rutchkanor rakt ut i havet? Jag vet i alla fall att jag väldigt gärna skulle vilja ha det, om det är möjligt. Tänk dig att bara hoppa över kanten och rakt ut i havet det första man gör på morgonen, innan det är dags för vår frukost. Är det kanske något du också kan tänka dig att punga ut en liten extrapeng för? Hur som helst, jag hoppas det går bra med sparandet för dig där hemma, min vän, här är det i full gång!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Det ser sååå härligt ut!! Det lilla som saknas är en fet lyxbåt som ska stå i kanten och vänta på oss när vi vill ut på öppnahavet!! Fan det där blir toppen! Karibienkontot fylls på för fullt här hemma:D <3<3

2012-04-04 @ 07:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0